Brunefall

Det råder för tillfället en hätsk debatt på Alternativet i tråden ”Juniorklasser 2012”. Följer den med nöje eftersom den bl.a handlar om mig. Höll på att dö av skratt i morse när jag läste att jag tydligen var ”löpare A”. Vad är vitsen med kodnamn om man skriver det riktiga namnet inom parantes?

För att förtydliga hur jag personligen ser på saken: Självklart var jag inte formtoppad i Danmark,  jag tog inte tävlingarna på 100 % allvar och tog dem just som ”kombinerad teknikträning och tung träning”. Sedan är det ju klart att jag, (och säkert de andra också) taggade till lite extra för att det var så bra konkurrens. Vinterträningen slutade jag med helgen innan Danmark och konceptet att ”träna ner sig” kör jag bara på träningsläger. Har filosofin att det alltid är bra att vara pigg på kvalitetspasset så att man får ut mesta möjliga av dem. Målet för våren är helt och hållet Silva League, JVM-testerna och 10-mila. Formtoppen ska komma till Slovakien i början av juli!

Min onsdag i övrigt inleddes som vanligt med en morgonjogg tilsammans med mina Cortana. Det blev en runda runt Kvarnarpasjön och en tur genom gamla stan + lite löpskolning. På eftermiddagen var det buss ut till träningen som var en kontrollplock på Brunefall-kartan. Det bjöds på ett strålande väder och idag sprang t.o.m jag utan löparhandskar. Ett tydligt vårtecken! Tog det lugnt med tanke på gårdagen och det som komma skall. Lite fart hade jag dock ändå eftersom jag ville få till tekniken ordentligt. Karta: http://regborn.byethost32.com/Kartparm/show_map.php?user=Martin+Regborn&map=379

 

 

Lämna en kommentar